امروز: شنبه 14 مهر 1403 09:30

درباره ما    تماس با ما    تبلیغات

امروز: شنبه 14 مهر 1403 09:30

درباره ما    تماس با ما    تبلیغات

امروز: شنبه 14 مهر 1403 09:30

اینترنت بانک ملت | ثبت نام و فعالسازی غیرحضوری اینترنت بانک ملت

آموزش و آدرس ثبت نام و فعالسازی اینترنت بانک ملت به همراه روش های ورود و فراموشی رمز و بررسی امکانات سامانه اینترنتی بانک ملت.
اینترنت بانک ملت

بانک ها یکی از نهادهای اقتصادی هستند که روزانه تعداد بی شماری از مراجعه کنندگان حضوری جهت دریافت خدمات به آنها مراجعه می کنند. در نتیجه کلیه بانک ها از جمله بانک ملت در راستای تسهیل خدمت رسانی به راه اندازی اینترنت بانک پرداخته اند. در این مقاله به معرفی اینترنت بانک ملت ebanking.bankmellat.ir، راهنمای ورود، نحوه فعالسازی اینترنت بانک ملت و بررسی امکانات آن خواهیم پرداخت.

آموزش فعال سازی اینترنت بانک ملت

به طور کلی برای فعال سازی اینترنت بانک ملت دو راه وجود دارد. راه اول مراجعه حضوری و راه دوم فعال سازی غیرحضوری اینترنت بانک ملت میباشد.

در هر دو روش، اینترنت بانک ملت پس از گذشت نهایت 1 روز کاری فعال شده و شما با مراجعه به صفحه ebanking.bankmellat.ir میتوانید با رمز عبور و شناسه کاربری خود از خدمات این سامانه استفاده کنید.

فعال سازی اینترینت بانک ملت به روش حضوری

در روش حضوری نیاز است تا به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کرده و با درخواست فرم فعال سازی سرویس اینترنتی و احراز هویت اقدام به راه اندازی سرویس مدیریت بانکی اینترنتی خود کنید.

  1. برای اینکار ابتدا به یکی از شعب بانک ملت و ترجیحا شعبه ای که در آن حساب خود را افتتاح کردید مراجعه نمایید و درخواست فرم فعال سازی اینترنت بانک ملت بدهید.
  2. پس از دریافت این فرم نیاز است تا آن را به دقت پر کنید. نکته مهم این که شماره ای که در این فرم استفاده میکنید باید حتما به نام خودتان باشد و علاوه بر این شماره ای باشد که با آن در بانک حساب افتتاح کرده اید.
  3. شماره همراهی که در این کادر مینویسید باید شماره ای باشد که رمز دوم پویای شما به آن ارسال میشود.
  4. پس از ارائه فرم درخواست فعال سازی اینترنت بانک ملت باید مدارک هویتی خود را به متصدی بانکی مورد نظر ارائه داده و مراحل احراز هویت را پشت سر بگزارید.
  5. پس از این از جانب بانک یک پاکت به شما ارائه میگردد که حاوی شناسه مشتری و همچنین رمز عبور اولیه شما به اینترنت بانک ملت است.

نکته مهم اینکه مشتریان ملزم هستند رمز عبور خود را ظرف 10 روز تغییر دهند و در غیر این صورت شناسه کاربری آنها ابطال شده و باید مجددا به بانک مراجعه نمایند.

مد نظر داشته باشید برای استفاده از این سامانه، نیاز به فعالسازی رمز دوم پویا از طریق پیامک نیز خواهید داشت.

فعالسازی اینترنت بانک ملت غیرحضوری

در روش فعال سازی غیرحضوری اینترنت بانک ملت بر خلاف روش قبلی عملا نیازی حضور پشت باجه های بانک نیست و با ورود به وبسایت بانک ملت به نشانی ایترنتی Bankmellat.ir میتوانید درخواست فعالسازی سرویس مورد نظر را ارسال کرده و از این خدمات استفاده کنید.

برای اینکار باید مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه و اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، شماره حساب و شبا و… را آماده کرده و پس از آماده سازی آن اقدام به ورود به این سامانه کنید.

لازم به ذکر است روش فعال سازی غیرحضوری اینترنت بانک ملت در حال حاضر در دسترس نمیباشد و تمامی متقاضیان فعال کردن این قابلیت کارامد باید به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کنند.

راهنمای ورود به اینترنت بانک ملت ebanking.bankmellat.ir

همان طور که پیش تر اشاره شد، برای استفاده از خدمات اینترنت بانک ملت می بایست به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کرده و فرم درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی را تکمیل نمود. در نهایت پاکت محتوی رمز عبور را دریافت کرده و در مرورگر کروم یا فایرفاکس خود نشانی ebanking.bankmellat.ir را وارد کنید. در ادامه با وارد کردن شناسه مشتری و رمز عبوری که به صورت حضوری ازبانک ملت دریافت کرده اید، وارداینترنت بانک شوید.

راهنمای تصویری راهنمای ورود به اینترنت بانک ملت ebanking.bankmellat.ir برای اشخاص حقیقی، حقیقی دارای کسب و کار و حقوقی به شرح زیر است:

ورود اشخاص حقیقی به اینترنت بانک ملت

در این سامانه اشخاص حقیقی از خدماتی نظیر مدیریت حواله، مدیریت خدمات بانکی، مشاهده اطلاعات حساب، خدمات تسهیلات و … برخوردار هستند و برای ورود به اینترنت بانک ملت می بایست مطابق مراحل زیر اقدام نمایند.

مرحله اول: ابتدا در مرورگر خود نشانیاینترنت بانک ملتبه آدرس ebanking.bankmellat.ir  را وارد کنید.

مرحله دوم: همان طور که مشاهده می کنید، صفحه جدیدی که پیش روی شما باز شده برای ورود اشخاص حقیقی طراحی شده است. شناسه مشتری و رمز عبور خود را وارد کرده و پس از ورود رمز یکبار مصرف بر روی دکمه “ورود” کلیک کنید.

ورود اشخاص حقوقی به اینترنت بانک ملت

بانک ملت با هدف تسهیل ارائه خدمات به مشتریان حقوقی غیر دولتی خود سامانه مجزایی راه اندازی کرده است. برای ورود به اینترنت بانک ملت مطابق روش زیر اقدام کنید.

مرحله اول: ابتدا در مرورگر خود نشانیاینترنت بانک ملتبه آدرسebanking.bankmellat.ir را وارد کنید.

مرحله دوم: از منوی بالای صفحه گزینه اشخاص حقوقی را انتخاب کنید.

مرحله سوم: از صفحه جدیدی که رو به روی شما باز شده است بر روی دکمه “ورود به سامانه” کلیک کنید.

مرحله چهارم: شناسه مشتری و کلمه عبور خود را وارد کرده و بر روی دکمه قرمز رنگ “ورود” کلیک کنید.

در این قسمت شما با صفحه کاری خود رو به رو خواهید شد و برای استفاده از هر خدماتی می توانید بر روی گزینه “اجرا” در کنار آن کلیک کنید. نکته حائزاهمیت این است که گزینه هایی در اختیار شما قرار گرفته اند که در زمان پر کردن فرم بانک، آنها را انتخاب کرده اید. با ورود به صفحه کاری خود امکاناتی نظیر تغییر آدرس الکترونیکی، تغییر کلمه عبور، تغییر شناسه مشتری، تنظیم هشدار (پیامک و ایمیل)، همزمان سازی توکن یکبار رمز، دریافت رمز همراه بانک از سامانه بانکداری اینترنتی را در اختیار خواهید داشت.

ورود اشخاص حقیقی صاحب کسب و کار

این اشخاص علاوه بر برخورداری از امکانات عموم مشتریان حقیقی، از خدمات ویژه دیگری نیز برخوردار هستند و برای ورود به اینترنت بانک ملت می بایست مطابق مراحل زیر اقدام کنند.

مرحله اول: ابتدا در مرورگر خود آدرس اینترنت بانک ملت به نشانی ebanking.bankmellat.ir را وارد کنید.

مرحله دوم: از منوی بالای صفحه بر روی گزینه “اشخاص حقیقی کسب و کار “کلیک کنید.

مرحله سوم: در ادامه بر روی دکمه “ورود به سامانه” کلیک کنید.

مرحله چهارم: شناسه مشتری، کلمه عبور و کد امنیتی خود را وارد کرده و بر روی دکمه “ورود” کلیک کنید.

امکانات سامانه اینترنت بانک ملت

مشاهده اطلاعات حساب در سامانه اینترنتی بانک ملت

مشاهده گردش حساب بانک ملت

دریافت فایل صورت حساب در bankemellat.ir

امکان پرداخت قبوض در سامانه اینترنتی بانک ملت

استفاده از خدمات چک در سامانه اینترنتی بانک ملت

استفاده از انواع حواله بین حساب های بانکی ملت

گزارش گیری از انواع حواله بین حساب های بانک ملت

انجام انواع حواله بین بانکی در اینترنت بانک ملت

دریافت شارژ سیم کارت اعتباری در اینترنت بانک ملت

مدیریت ملت کارت (access card)

مدیریت کارت حواله سقف بالا در سامانه اینترنتی بانک ملت

گواهی نماد دیجیتال در bankemellat.ir

مدیریت کارت سوخت در سامانه اینترنتی بانک ملت

مدیریت بن کارت در سامانه اینترنتی بانک ملت

خدمات عمره مفرده در سامانه اینترنتی بانک ملت

مدیریت حساب بانکی در سامانه اینترنتی بانک ملت

تنظیمات کاربری در bankemellat.ir

دریافت خدمات الکترونیکی در سامانه اینترنتی بانک ملت

خدمات اصلی مربوط به هر فقره تسهیلات در سامانه اینترنتی بانک ملت

مدیریت تسهیلات در bankemellat.ir

بازپرداخت اقساط سایر مشتریان با درج ضمانت نامه در سامانه اینترنتی بانک ملت

مدیریت کارت اعتباری در سامانه اینترنتی بانک ملت

خدمات مربوط به حساب های ارزی

سوالات متداول اینترنت بانک ملت

آیا ورود به اینترنت بانک ملت با کد ملی امکان پذیر است؟

خیر، در حال حاضر مشتریان تنها با داشتن نام کاربری و رمز عبور می توانند به اینترنت بانک ملت وارد شده و از خدمات آن استفاده کنند.

دریافت نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک ملت به صورت غیرحضوری امکان پذیر است؟

خیر، در این تاریخ فقط با مراجعه مشتری همراه با کارت شناسایی امکان دریافت یوزر و پسورد جهت ورود به نت بانک ملت وجود دارد.

لینک کوتاه:

charash.ir/content/4254