امروز: شنبه 14 مهر 1403 09:22

درباره ما    تماس با ما    تبلیغات

امروز: شنبه 14 مهر 1403 09:22

درباره ما    تماس با ما    تبلیغات

امروز: شنبه 14 مهر 1403 09:22

اینترنت بانک تجارت | ثبت نام و فعالسازی غیرحضوری اینترنت بانک تجارت

آموزش ثبت نام و فعالسازی اینترنت بانک تجارت به همراه لینک ورود و بررسی امکانات این سامانه.
اینترنت بانک تجارت

در این مقاله قرار است با اینترنت بانک تجارت آشنا شویم و نحوه استفاده از این سرویس را یاد بگیریم. علاوه بر این با امکانات نت بانک تجارت آشنا خواهیم شد .

معرفی اینترنت بانک تجارت

سامانه اینترنت بانک تجارت، سامانه ای جامع برای مدیریت یکپارچه اغلب خدماتی است، که از یک بانک می توان انتظار داشت. با استفاده از این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک تجارت و یا خودپردازهای متصل به شتاب نیست و شما می توانید در خانه، با گوشی موبایل تان به راحتی تمامی امور بانکی خود را در سریع ترین زمان و به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

برای استفاده از بانکداری اینترنتی تجارت، لازم است ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه اینترنت بانک تجارت به آدرس ib.tejaratbank.ir نمایید تا بتوانید از خدمات اینترنتی بی نظیر این بانک مانند دریافت اطلاعات حساب، انتقال وجه، پرداخت اقساط بانکی و … استفاده نمایید. این ثبت نام به دو روش حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

ورود به اینترنت بانک تجارت ib.tejaratbank.ir

برای بهره‌مندی از مزایای سامانه اینترنت بانک تجارت، نیاز است ابتدا در اینترنت بانک تجارت ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام، به وبسایت ib.tejaratbank.ir مراجعه کنید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

در جهت بهبود امنیت مشتریان خود، بانک تجارت، فرآیند ورود به سامانه بانکداری خود را به شیوه‌ای دو مرحله‌ای طراحی کرده است. راهنمای تصویری ورود به اینترنت بانک تجارت در ادامه این متن آمده است. لازم به ذکر است که برای ورود به سامانه بانکداری بانک تجارت، این روش دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت تعبیه شده است.

با آغاز کار، می‌توانید به سادگی به سامانه اینترنتی بانک تجارت در آدرس ib.tejaratbank.ir مراجعه کنید.

وقتی شما به این نشانی مراجعه می کنید، با یک صفحه روبرو می شوید که شما باید شناسه و رمز عبور ثابت یا یکبار مصرف خود را وارد کنید.

شناسه ورود شما به طور پیش فرض، همان کد ملی شما است. رمز عبور ثابت شما همان رمزی است که در هنگام ثبت نام تعیین کرده اید.

در بخش رمز عبور، اگر رمز عبور ثابتی دارید، آن را وارد کنید. اگر دستگاه رمزساز یا توکن دارید، گزینه رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید تا رمز ورود یکبار مصرف برای شماره همراهی که در هنگام ثبت نام در سرویس اینترنت بانک تجارت استفاده کرده‌اید، ارسال شود.

برای ورود به صفحه بانکداری اینترنتی تجارت، رمز پیامک شده را در یک صفحه مشابه تصویر زیر وارد کنید. این عمل به شما کمک می‌کند تا به صفحه موردنظر هدایت شوید.

برای استفاده از رمز یکبار مصرف، باید به‌یاد داشته باشید که این رمز تنها به مدت 60 ثانیه معتبر است. اگر این مدت زمان را گذرانده باشید، باید مجدداً رمز یکبار مصرف را دریافت کنید.

با دنبال کردن مراحل مشخص شده به درستی، به صفحه اصلی “اینترنت بانک تجارت” هدایت می‌شوید و می‌توانید از خدمات جذاب این پلتفرم مالی استفاده کنید.

ثبت نام در سامانه اینترنت بانک تجارت

برای استفاده از خدمات اینترنت بانک تجارت لازم است ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید. همان طور که گفته شد برای ثبت نام می توانید به دو روش حضوری و غیرحضوری اقدام کنید. برای ثبت نام حضوری می بایست به یکی از شعب بانک تجارت مراجعه کرده و بعد از پر کردن فرم های مربوطه، ثبت نام خود را تکمیل کنید. در ادامه راهنمای تصویری ثبت نام به صورت غیرحضوری نیز ارائه شده است.

فعالسازی غیرحضوری اینترنت بانک تجارت

برای ثبت نام اینترنتی و فعالسازی اینترنت بانک تجارت به صورت غیرحضوری لازم است به آدرس my.tejaratbank.ir مراجعه نموده و روی گزینه ثبت نام در سامانه بانکداری اینترنتی کلیک نمایید.

با انجام مرحله قبل به صفحه زیر هدایت می شوید که لازم است شماره کارت، شماره تلفن همراه، تاریخ انقضای کارت، CVV2، کد ملی خود را وارد کنید. همچنین کد امنیتی موجود در تصویر، و رمز پویای خود را نیز وارد کرده تا به مرحله بعد بروید.

حال با وارد کردن اطلاعات خود به صورت صحیح در مرحله قبل، به صفحه زیر هدایت می شوید.

در اینجا لازم است رمز عبوری را برای بانکداری اینترنتی تجارت خود انتخاب نموده و در قسمت زیر آن، مجددا آن را تکرار نمایید. دقت کنید این رمز همان PIN1 شما خواهد بود.

حالا فرآیند ثبت نام اینترنتی شما در اینترنت بانک تجارت به پایان رسیده است و می توانید مجددا با مراجعه به آدرس ib.tejaratbank.ir، از خدمات بانکداری اینترنتی تجارت بهره مند شوید.

سایت اینترنت بانک پست بانک برای تسریع روند کاری و ارائه خدمات بیشتر راه اندازی شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

فراموشی و بازیابی رمز عبور در اینترنت بانک تجارت ib.tejaratbank.ir

بانک تجارت در راستای افزایش خدمت رسانی، رفاه و رضایت مشتریان خود، امکان بازیابی رمز عبور اینترنت بانک را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است. البته انجام بازیابی رمز عبور اینترنت بانک مستلزم فعال بودن رمز دوم پویا کارت بانک تجارت است. در همین راستا چنانچه قصد بازیابی رمز عبور را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی اینترنت بانک، بر روی گزینه “فراموشی رمز” کلیک نمایید.

در مرحله جدید باید  “فراموشی رمز بانکداری اینترنتی” را انتخاب کنید.

در نهایت با درج مشخصات خواسته شده در مرحله جدید، بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

امکانات سامانه اینترنت بانک تجارت

راه اندازی سامانه اینترنت بانک توسط بانک تجارت، بهبود چشمگیری را در ارائه خدمات به مشتریان این بانک به ارمغان آورده است. استفاده از امکانات سامانه اینترنت بانک تجارت، به غیر از صرفه جویی در زمان و وقت شما، می تواند باعث کاهش رفت و آمد ها و خستگی در صف های طولانی و خسته کننده در بانک شود. برخی از امکانات سامانه اینترنت بانک تجارت عبارتند از:

هدف از این بخش، دریافت اطلاعات حساب است.

با استفاده از این ویژگی، قادر خواهید بود تمامی گردش های مالی حساب های خود را به راحتی مشاهده نمایید. شما قادر خواهید بود صورتحساب حساب های خود را در بازه زمانی 18 ماه گذشته دریافت کنید.

با استفاده از سبک توضیحی می‌توان به شکل زیر متن را بازنویسی کرد:”شما می‌توانید دریافت وام با شرایط مناسب و یا افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت را تجربه کنید.”

با استفاده از سبک توضیحی می‌توان گفت، واکنشی درخصوص “لفتتاح حساب به صورت الکترونیکی” ایجاد شده است.

در اینجا، مدیریت حساب‌های وکالتی (بورس سهام) مورد توجه قرار می‌گیرد.

توانایی ثبت درخواست تسهیلات و دریافت وضعیت پیگیری آن در دسترس است.

انتقال وجه یکی از عملیات پرکاربرد در مبادله مالی است. با استفاده از این عملیات، می‌توان به راحتی و سریعی وجوه را از یک حساب به حساب دیگر منتقل کرد. از این روش برای پرداخت قبض‌ها، انجام تراکنش‌های تجاری و همچنین انتقال وجه به دیگران استفاده می‌شود. تکنولوژی امروزی این امکان را به ما می‌دهد که به راحتی از این خدمات استفاده کنیم و به سهولت وجه خود را به دست مورد نظر منتقل کنیم.

از روش پرداخت به صورت اقساط استفاده می‌شود.

سقف صدور حواله اینترنتی از هر حساب روزانه 15 میلیون تومان است. مدیریت حواله اینترنتی از جمله وظایفی است که در اینجا اهمیت دارد.

در این سرویس، مشتریان قادرند پرداخت های ثابت خود را براساس زمانبندی دلخواه خود تنظیم کنند. بدین ترتیب، آنها می توانند پرداخت های روزانه، هفتگی یا ماهانه خود را بصورت خودکار و در تاریخ مشخص شده توسط خود انجام دهند.

پرداخت اقساط بیمه ایران، به کمک یک علامت چک با رنگ آبی، وارسی شده است.

خدمات متعددی در حوزه چک صیادی فراهم می‌کنیم. این خدمات شامل اموری مانند ثبت و انتقال چک های صادر شده و دریافت شده، استعلام اطلاعات چک های صیاد و … می‌باشد.

شما می‌توانید در صورتی که به سامانه اینترنت بانک تجارت ورود داشته باشید، اما رمز عبور خود را گم یا فراموش کرده‌اید، با انتخاب گزینه فراموشی رمز از صفحه اصلی ورود به اینترنت بانک، اقدام به بازیابی رمز خود کنید. برای بازیابی رمز عبور اینترنت بانک تجارت، مراحل زیر را دنبال کنید.

برای ورود به اینترنت بانک تجارت، در صفحه اصلی، شما باید بر روی گزینه “فراموشی رمز” کلیک کنید. استفاده از تصویر زیر راهنمایی شما در این مورد خواهد بود.

وقتی مرحله قبل را انجام دهید، به صفحه زیر هدایت خواهید شد. در این صفحه، کافی است بر روی گزینه “فراموشی رمز بانکداری اینترنتی” کلیک کنید.

“با انجام مراحل قبل، به صفحه زیر هدایت می‌شوید. در این صفحه، باید اطلاعات حساب خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل شماره کارت، شماره تلفن همراه، تاریخ انقضا و CVV2 کارت، کد ملی، رمز پویا و کد امنیتی است. پس از وارد کردن این اطلاعات، روی گزینه مرحله بعد در پایین صفحه کلیک کنید.”

در مرحله بعد، یک پیامک حاوی یک کد به شماره همراه شما ارسال می‌شود. شما باید این کد را در سامانه وارد نمایید. سپس می‌توانید سرویس مورد نظر خود را انتخاب کرده و در مرحله آخر یک رمز عبور جدید برای خود ایجاد نمایید.

بانک مرکزی، با هدف ارائه خدمات اینترنتی به مشتریان خود، بخش اینترنت بانک مرکزی را تاسیس کرده است. این بخش به افرادی که در این بانک حساب دارند، امکان می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک، خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

سوالات متداول اینترنت بانک تجارت

نحوه ورود به اینترنت بانک تجارت با کد ملی

ورود به اینترنت بانک تجارت با کد ملی امکان پذیر نیست اما می توانید با ورود به آدرس ib.tejaratbank.ir در سامانه این بانک ثبت نام کرده و از خدمات مورد نیاز استفاده کنید.

دریافت نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک تجارت به صورت غیرحضوری امکان پذیر است؟

بله، خوشبختانه بانک تجارت این امکان را فراهم کرده است تا مشتریان بدون نیاز به حضور در شعبه و با مراجعه به سامانه ib.tejaratbank.ir به صورت اینترنتی در سامانه ثبت نام کرده و به حساب اینترنت بانک خود وارد شوند.

لینک کوتاه:

charash.ir/content/4379