امروز: شنبه 14 مهر 1403 10:22

درباره ما    تماس با ما    تبلیغات

امروز: شنبه 14 مهر 1403 10:22

درباره ما    تماس با ما    تبلیغات

امروز: شنبه 14 مهر 1403 10:22

آموزش تعمیر صندلی اداری (جک، روکش، پشتی و…)

آموزش تعمیر صندلی اداری (از روکش گرفته تا جک و پشتی صندلی) به صورت حرفه ای بدون نیاز به ابزارهای خاص به شکلی ساده و سریع.
آموزش تعمیر صندلی اداری

صندلی اداری یکی از نیازها برای دفتر کار یا افرادی می باشد که پشت میز می نشینند. این صندلی ها از قیمت بالایی برخوردار هستند و زمانی که با مشکلی رو به رو شوند افراد به دنبال تعمیر آن ها خواهند افتاد چرا که هزینه تعمیر صندلی اداری از تهیه یک صندلی اداری جدید بسیار کمتر است پس تعمیر آن کاری عاقلانه است. به همین دلیل ما در این مقاله رو آموزش تعمیر صندلی اداری را به صورت کامل تهیه و در اختیار بازدیدکنندگان گذاشته ایم.

آموزش تعمیر صندلی اداری

اول از هرچیزی باید تعیین کنید که چه بخشی از صندلی اداریتان دچار مشکل شده و نیازمند تعمیر می باشد.

سپس می توانید با در نظر گرفتن این موضوع در پایین مطلب مورد نیاز و آموزش تعمیر بخش مشکل دار را مطالعه کنید.

تعمیر جک صندلی اداری

ابتدا صندلی را به پهلو بگذارید و اطمینان حاصل کنید که جک کاملا کشیده باشد. سپس پایه و چرخ های پایین آن را با باز کردن گیره های نگهدارنده از قسمت مرکزی زیر پایه چرخ از صندلی جدا کنید.

اول صندلی را به پهلو روی زمین یا سطحی صاف و مطمئن قرار دهید. توجه داشته باشید جک صندلی در این حالت باید به صورت کامل کشیده شده باشد.
حالا لازم است تا گیره هایی که آن را نگه میدارند را باز کنید تا پایه و چرخ های آن به راحتی جدا شوند.

حالا لازم است تا با یک آچار یا وسیله ای شبیه به آچار بالای جک را به صورت محکم و دور تا دور تکان دهید تا باز شود. حالا می توانید ببینید که جک دارای مشکل و آسیب است یا خیر.

در صورت وجود مشکل در جک باید یک جک صندلی اداری تهیه کنید که معمولا قیمت جک صندلی اداری خیلی بالا نیست و با یک قیمت مناسب می توانید جک آن را تهیه کنید.

پس از خرید جک صندلی باید آن را در مکان جگ قبلی قرار داده و با فشار به سمت نشیمنگاه صندلی آن را در جای خود وصل کنید. سپس با بستن پایه ها می توانید از صندلی خود استفاده کنید.

تعمیر یا تعویض روکش صندلی اداری

در ابتدا برای این کار باید یک روکش مناسب خریداری کنید و وسایلی از جمله؛ پیچ گوشتی، قیچی و منگنه دستی بزرگ را در دسترس داشته باشید.

پس از آماده سازی ابزار ضروری، باید کار باز کردن صندلی را شروع کنید و مواظب باشید به قطعات دیگر آن آسیب وارد نکنید. باز کردن صندلی ‌های اداری اصلا کار دشواری نیست و شما می توانید به راحتی آن را باز کنید.

برای باز کردن صندلی ابتدا صندلی را روی زمین بر گردانید، سپس پیچ و مهره های آن را باز کنید و در جایی قرار دهید که گم نشوند.

برای تعویض روکش چرم صندلی اداری باید قسمت نشیمن گاه و پشتی آن کاملا جدا شوند؛ برای همین در صورت لزوم باید دسته و پایه های صندلی را هم جدا کنید.

فراموش نکنید در قسمتی که به آن تکیه می دهید و در زیر نشیمن گاه، پوششی پلاستیکی یا پارچه ‌ای وجود دارد که آن را هم باید جدا کنید.

در ادامه کار با توجه به روکش قبلی صندلی اداری، پارچه جدید اندازه بگیرید و آن را برش دهید. توجه داشته باشید که هر چه ضخامت صندلی شما بیشتر باشد؛ باید حاشیه بیشتری را قبل از برش در نظر داشته باشید. اگر حاشیه پارچه تان زیاد شد می توانید قسمت اضافی را در مراحل بعدی ببرید.

پارچه و روکش هایی که دارای طرح هستند را باید با دقت بالایی برش دهید و آن را به طور منظم تنظیم کنید.

دقت داشته باشید که قیمت تعویض روکش صندلی اداری با توجه به کیفیت آن باید در نظر گرفته شود، به همین علت بهتر است از خرید پارچه های بی کیفیت خودداری کنید تا پس از مدتی دوباره مجبور به تعویض آن نشوید.

اگر دوست داشتید می توانید روکش قدیمی آن را جدا نکنید و روکش جدید را بر روی آن نصب کنید. اما توجه داشته باشد که اگر صندلی شما آستر نداشته باشد و رویه قبلی را جدا کنید، آن وقت باید برای آن یک آستر هم تهیه کنید.

برای نصب رویه صندلی اداری، شما باید پارچه را کاملا بکشید و سپس آن را منگنه کنید؛ زیرا روکش آن به مرور زمان و در اثر استفاده شل می ‌شود و درصورتی که به این نکته توجه نکنید ممکن است جلوه خوبی نداشته باشد.

پس از این که کار تعویض روکش چرم صندلی اداری و یا پارچه را انجام دادید، نوبت به بستن صندلی می رسد و باید کارهایی را که در مرحله اول انجام دادید را به صورت برعکس انجام دهید و آن را مانند روز اول نو کنید.

تعمیر پشتی صندلی اداری

اگر شما هم به فکر تعمیر صندلی اداری خود افتاده اید و پشتی صندلی اداریتان با مشکل مواجه شده است نگران نباشید کار بسیار سختی در پیش نخواهید داشت.

برای تعمیر پشتی صندلی اداری کافی است پیچ های وصل کننده صندلی اداری را با آچار باز کرده و سپس تنه بالای صندلی از نشیمنگاه جدا شده. حالا می توانید پشتی را تعمیر و یا تعویض کرده و سپس آن را به شکل اول سرجای خود ببندید.

سوالات متداول نعمیر صندلی اداری

برای قیمت جک صندلی اداری چقدر می باشد؟
قیمت این قطعه نامشخص می باشد اما اگر بخواهید به صورت کلی از این موضوع اطلاع یابید خوب است بدانید قیمت آن خیلی بالا نیست و قیمت آن از 100 هزار تا 150 هزارتومان یا بالاتر بر اساس مدل و برند آن شروع می شود.

برای خرید جک صندلی اداری به کجا مراجعه کنیم؟
معمولا این قطعه را می توانید از فروشگاه های اینترنتی یا ابزار فروشی ها، و تعمیرات میز و صندلی شهر خود تهیه کنید.

تعمیر صندلی اداری به صرفه تر است یا تهیه آن؟
همانطور که در بالا گفتیم قطعا تعمیر یک صندلی مثل اکثر وسایل دیگر از تهیه آن به صرفه تر می باشد. البته به شرطی که صندلی خیلی قدیمی و فرسوده نباشد.

بهتر است خودمان صندلی را تعمیر کرده یا این کار را به تعمیرکار بسپاریم؟
اگر توانایی تعمیر صندلی اداری را در خود می بینید و ابزار مورد نیاز (آچار) را دارید بهتر است خودتان این کار را انجام دهید تا چیز جدیدی بیاموزید، حتی اگر نتوانید صندلی را تعمیر کنید می توانید پس از تلاش خود آن را به تعمیرکار بپسارید. اما در صورتی که خیلی علاقه یا سر رشته ای در این زمینه ندارید بهتر است این کار را به تعمیرکار بسپارید.

لینک کوتاه:

charash.ir/content/4665